Simone Tempestini și Sergiu Itu și-au adjudecat victoria pe Transfăgărășan în Raliului Argeșului 2023

No ACF gallery field data found

Simone Tempestini și Sergiu Itu și-au adjudecat victoria pe Transfăgărășan în Raliului Argeșului 2023

Raliul Argeșului CATENA - Powered by Citroën s-a desfășurat weekendul trecut pe nouă probe speciale și un total de 116 kilometri cronometrați, atât în Pitești, cât și pe celebrul Transfăgărșan sau în apropiere de Câmpulung. Un număr record de echipaje au pornit în competiția organizată de către ACS DTO Rally, în ceea ce s-a anunțat un spectacol automobilistic pentru județul Argeș. 

Ediția din 2023 a Raliul Argeșului CATENA - Powered by Citroën a fost una marcată de schimbări de condiții meteo și în care alegerea corectă a anvelopelor a contat de-a lungul celor două zile de concurs. O ploaie vineri și multiple runde de precipitații sâmbătă au obligat echipajele la decizii rapide sau la evoluții pe anvelope care nu au fost ideale suprafeței de concurs.  

Cu patru probe programate în prima zi de concurs, Raliul Argeșului a debutat încă de pe PS1 cu o surpriză: Sebastian Barbu și Bogdan Iancu au parte de o ieșire în decor și sunt nevoiți să abandoneze. Martin Surilov și Zdravko Zdravkov se impun pe prima probă, ca mai apoi Simone Tempestini și Sergiu Itu să fie cei mai rapizi pe a doua probă a raliului, desfășurată după o ploaie. Cu încă două probe pe care cele două echipaje și-au împărțit victoriile, ziua de vineri s-a încheiat cu Martin Surilov și Zdravko Zdravkov lideri, cu un avans de 15,2 secunde în fața lui Simone Tempestini și Sergiu Itu. Cu un parcurs foarte bun, Andrei Gîrtofan și Doru Vraja ocupau ultima treaptă a podiumului în clasamentul provizoriu. 

Ziua scundă a evenimentului a început cu o schimbare de podium, Norbert și Francesca Maior trecând pe locul trei după o evoluție de zile mari pe „Lacul Vidraru I”, când cei doi au stabilit al doilea timp în clasamentul general la bordul unei mașini cu tracțiune. Tempestini și Itu s-au impus pe ambele probe în urcare pe Transfăgărășan și au trecut astfel la conducerea cursei înaintea regrupării de la Conacul Ursului și întoarcerea pe specialele în coborâre. 

Ultimele două probe de pe Transfăgărășan aduc încă două victorii pentru Simone Tempestini și Sergiu Itu, urmați de fiecare dată de Martin Surilov și Zdravko Zdravkov, cele două echipaje menținându-și astfel locurile în clasament. Creșterea de ritm a echipajului Andrei Gîrtofan / Doru Vraja le readuce celor doi ultima treaptă a podiumului, în detrimentul fraților Maior.

Tempestini, Surilov și Gîrtofan pe podium la final 

Deși desfășurarea superspecialei din Pitești a adus unele schimbări de ierarhie în diferite categorii, clasamentul final general al Raliul Argeșului CATENA - Powered by Citroën a rămas neschimbat, cu Simone Tempestini și Sergiu Itu obținând prima victorie din 2023. Bulgarii Martin Surilov și Zdravko Zdravkov încheie pe locul secund, în timp ce brașovenii Andrei Gîrtofan și Doru Vraja termină pe podium, cu doar 4,5 secunde în fața echipajului format din Norbert Maior și Francesca Maior. 

Frații Maior au dominat categoria mașinilor cu tracțiune, unde s-au impus cu un avans considerabil în fața echipajului Cristi Sugar / Vlad Colceriu, care a fost urmat de echipajul Jean Tatu Jr / Gabriel Lazăr pe ultima treaptă a podiumului. Vârful clasamentului clasei RC4 a fost identic. 

Vali Porcișteanu, unul dintre favoriții locali, și-a adjudecat clasa RC2N, alături de Dan Dobre, după o luptă strânsă și spectaculoasă de-a lungul întregului weekend. Patru echipaje s-au duelat cu secundele pe cele nouă probe speciale, piteștenii fiind la final urmați pe podium de către Bogdan Talașman și Laurențiu Mandu, respectiv Vlad Cosma și Florin Dorca.

În cadrul clasei RC5, ziua de sâmbătă a produs multiple schimbări de podium. După ce vineri seară erau lideri, Constantin Tudose și Alexia Parteni au pierdut secunde prețioase și au încheiat abia pe trei, la doar o secundă de locul secund, pe care s-au clasat Samuil Mircea și Călin Maier. Victoria le-a revenit lui Sebastian Scîrlet și lui Sebastian Itu, care au fost cei mai rapizi pe trei din cele patru probe de pe Transfăgărășan. Podiumul Clio Rally5 Challenge a fost identic cu cel al clasei RC5. 

În cadrul clasei RC5N duelul a fost unul foarte strâns până aproape de final, câștig de cauză având David Tarța și Mihai Sandu, urmați de Paul Popa și Tudor Mârza, respectiv Reis Suliman & Rareș Badea. Aceste trei echipaje au ocupat podiumul și în cadrul Swift Cup, în timp ce Ioan Dănilă și Gheorghe Dumitru s-au impus în Cupa Dacia, cu Daniel Militon și Bogdan Giol pe locul secund, respectiv Matei Ghiban și Octavian Bostan pe ultima treaptă a podiumului. 

În cadrul clasei 11 s-a impus echipajul Cătălin Ienășel / Adrian Diaconescu, care s-a luptat întreg raliul cu ocupanții locului secund, Adrian Iliescu și Ioan Popa. Dorin Banciu și Ioana Stan au obținut bronzul. În paralel, clasa 12 a fost adjudecată de Ionuț Șimon și Mihail Verdes, urmați de Attila Jakab/Levente Mag, respectiv Eduard Georgescu/Călin Paraschiv.

Florian Nițurad și Mihai Popa au câștigat categoric Trofeul Rally2, fiind urmați la peste patru minute distanță de Alin Oprițescu și Claudiu Ciurescu, cu Costin Popescu și Mihai Rotaru ocupând locul al treilea. În Campionatul Național de Raliuri pentru Vehicule Istorice, Dorin Alexandrescu și Andrei Moțescu s-au impus cu un avans de peste trei minute, duelul pentru locul secund fiind foarte strâns, câștig de cauză având Cătălin Ghigea și Călin Fărăgău, care au fost urmați pe locul al treilea de Botond Balazs și Iosif Ferenți. 

Clasamentele complete se găsesc pe live.fras.ro.

Raliul Argeșului CATENA - Powered by Citroën este un eveniment organizat sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv, susținut de Consiliul Județean Argeș, Primăria Municipiului Pitești și CATENA, cel mai mare lanț de farmacii din România, deținut de grupul Fildas.

Mașina oficială a Raliului Argeșului este oferită de Trust Motors – Importator oficial al mărcilor Peugeot, Citroën, DS și Opel în România.

Parteneri: Repsol prin Valtec Premium Lubricants, Ramada, MSS, HidroGaz, New Design Composite

Parteneri media: Kiss FM, Prima Sport, RallyMax.ro și Autorally.ro